Przejdź do treści
BIP

Aktualności

13.09.2021

Ponad 1,2 mln zł na usuwanie azbestu w gminach woj. lubelskiego

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie przekaże gminom województwa lubelskiego ponad 1,2 mln zł na zadania dotyczące usuwania szkodliwego azbestu. Jest to efekt tegorocznego naboru wniosków w ramach Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest. Dzięki temu programowi z terenu województwa lubelskiego zostanie usuniętych kolejnych 3,8 tys. ton rakotwórczych materiałów.

Zarząd WFOŚiGW w Lublinie przyznał w tym roku dotacje dla 43 gmin z terenu województwa lubelskiego. Największe wsparcie finansowe otrzyma gmina Frampol (pow. biłgorajski), będzie to 58,7 tys. zł. Niewiele mniej, bo 55 tys. zł, trafi do gminy Chodel (pow. opolski) i gminy Rudnik (pow. krasnostawski). Z kolei gmina Piaski otrzyma 52 tys. zł, a gmina Chełm 50 tys. zł.

Z otrzymanych środków gminy sfinansują mieszkańcom wyłącznie koszty demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest. Do dofinansowania nie kwalifikują się pozostałe koszty związane z zakupem i wykonaniem nowego pokrycia dachowego. Odpady zawierające azbest trafią na wyznaczone składowiska najpóźniej do połowy listopada br.

Dotacje dla samorządów gminnych na usuwanie azbestu są możliwe dzięki środkom, które na program zostały przeznaczone przez WFOŚiGW w Lublinie oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Szczegółowe informacje dotyczące przeprowadzonego naboru znajdują się na stronie www.wfos.lublin.pl/ogolnopolski-program.html.

 „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” na 2021 r. – pełna lista dotacji

  1. Gmina Wólka – 35 000,00 zł
  2. Gmina Chełm – 50 000,00 zł
  3. Miasto Chełm – 29 162,70 zł
  4. Gmina Hanna – 18 000,00 zł
  5. Gmina Jabłonna – 46 997,63
  6. Gmina Chodel – 55 000,00 zł
  7. Gmina Trawniki – 24 498,58 zł
  8. Gmina Konopnica – 20 000,00 zł
  9. Gmina Puchaczów – 13 090,81 zł
  10. Gmina Baranów – 15 577,50 zł
  11. Gmina Kłoczew – 49 996,44 zł
  12. Gmina Rudnik – 54 949,75 zł
  13. Gmina Wilkołaz – 33 000,00 zł
  14. Gmina Strzyżewice – 29 999,80 zł
  15. Miasto Rejowiec Fabryczny – 13 520,66 zł
  16. Gmina Ruda-Huta – 19 996,76 zł
  17. Miasto Międzyrzec Podlaski – 24 685,56 zł
  18. Gmina Stoczek Łukowski – 40 000,00 zł
  19. Gmina Adamów (pow. łukowski) – 30 000,00 zł
  20. Gmina Radzyń Podlaski – 26 040,00 zł
  21. Gmina Wojciechów – 13 000,00 zł
  22. Gmina Ułęż – 12 027,54 zł
  23. Gmina Sawin – 20 000,00 zł
  24. Miasto Krasnystaw – 11 000,00 zł
  25. Miasto Zamość – 35 000,00 zł
  26. Gmina Goraj – 18 259,23 zł
  27. Gmina Trzebieszów – 24 889,68 zł
  28. Gmina Zakrzówek – 20 000,00 zł
  29. Gmina Frampol – 58 757,88 zł
  30. Gmina Serokomla – 20 000,00 zł
  31. Gmina Piaski – 52 000,00 zł
  32. Gmina Miasto Biłgoraj – 17 017,28 zł
  33. Gmina Lublin – 27 998,16 zł
  34. Gmina Komarów-Osada – 20 000,00 zł
  35. Gmina Uścimów – 29 909,25 zł
  36. Gmina Stanin – 34 980,00 zł
  37. Gmina Miasto Terespol – 4 000,00 zł
  38. Gmina Spiczyn – 29 809,13 zł
  39. Gmina Kraśnik – 25 000,00 zł
  40. Gmina Żółkiewka – 17 999,39 zł
  41. Gmina Łabunie – 25 000,00 zł
  42. Gmina Łuków – 45 000,00 zł
  43. Gmina Niemce – 26 767,85 zł
powrót do listy

Rejestr zmian